Veelgestelde vragen

Webshop

Klik in de menubalk bovenin het scherm op de knop ‘Webshop’. Je komt nu direct in het hoofdmenu van de webshop.

  • Misschien zoek je niet in de juiste productgroep, ga terug naar het hoofdmenu en probeer opnieuw te zoeken in een andere productgroep.
  • Misschien wijkt de ingegeven zoeknaam af van de omschrijving van het product. Probeer de zoeknaam aan te passen of zoek het gewenste product op via het menu in de webshop.
  • Het product wat je zoekt is niet meer leverbaar, moet speciaal besteld worden of is niet online beschikbaar. Neem contact op met je adviseur of onze frontoffice via 0416-311326/verkoop@voscapelle.nl voor de mogelijkheden of een alternatief.
  • Omdat we altijd bezig zijn ons assortiment te optimaliseren kan het zijn dat nog niet alle producten online beschikbaar zijn. We zetten nieuwe producten gefaseerd in onze webshop.

Vos Capelle levert producten binnen de detail- en groothandel. In de winkel worden marktconforme consumentenprijzen berekend. Binnen de groothandel worden, afhankelijk van de hoeveelheid of sector waarin je werkzaam bent, bepaalde staffelprijzen, nettoprijzen of kortingen gehanteerd.

Momenteel is de webshop nog niet beschikbaar voor particuliere klanten.

Zoek het gewenste product op via het menu in de webshop of via de zoekfunctie bovenin het scherm en klik op het product om de productpagina te openen. Klik op de productpagina op het hartje. Als het hartje groen wordt betekent dit dat je product nu in je favorietenlijst staat. Deze is te vinden in jouw account. Vanuit de favorietenlijst kun je nu eenvoudig en snel je favorieten of meest gebruikte producten bestellen.

Neem contact op met je adviseur of onze frontoffice via 0416-311326 om de verwachte levertijd op te vragen. Of stuur een aanvraag via ons contactformulier.

Inloggen

Wanneer je inlogt is het mogelijk om gebruik te maken van de webshop. Via de webshop kun je snel en eenvoudig prijzen bekijken, voorraad bekijken en bestellingen plaatsen. Op de webshop kun je een favorietenlijst aanmaken waar je producten in kan plaatsen die je interessant vindt of vaak nodig hebt. Ook is het mogelijk om een overzicht in Excel-formaat te genereren van al je bestelde artikelen. Als je ingelogd bent kun je ook je gegevens wijzigen, je facturen inzien of je bestelhistorie bekijken.

Boven de menubalk (naast de taalkeuzeknop) vind je het icoontje waarmee je in kunt loggen. Wanneer je hier op klikt kom je direct op het inlogscherm waar je je gebruikersnaam en wachtwoord in kunt vullen.

Ben je al klant bij ons, klik dan op de inlogpagina op de button ‘Heb je nog geen wachtwoord of ben je dit vergeten?’ Ben je nog geen klant, neem dan contact op met onze frontoffice of met één van de adviseurs.

Klik in het inlogscherm op de knop ‘Heb je nog geen wachtwoord of ben je dit vergeten?’. Je komt nu automatisch in een volgend scherm waar je het e-mailadres in kunt vullen wat bij het account hoort. Klik vervolgens op ‘Wachtwoord resetten’. Je ontvangt binnen enkele seconden een e-mail met een link waarmee je een nieuw wachtwoord in kunt stellen.

Je kunt ook contact opnemen met onze administratie via het contactformulier of telefonisch via 0416-311326.

Of je gebruikersnaam en/of wachtwoord wordt opgeslagen is afhankelijk van de beveiligingsinstellingen op het apparaat (pc, tablet of smartphone) waarop je aan het werk bent. Indien het toegestaan is om je gebruikersnaam en/of wachtwoord op te slaan, zal dit automatisch gevraagd worden tijdens het inloggen. Door akkoord te gaan worden je gegevens opgeslagen en hoef je je gebruikersnaam en/of wachtwoord de volgende keer niet meer in te vullen.

Controleer of het e-mailadres goed geschreven is en er geen spaties in het adres staan. Mocht het nog steeds niet lukken, stuur dan een mail naar info@voscapelle.nl of bel 0416-311326.

Bestellen

Bestellen en prijzen bekijken gaat alleen wanneer je ingelogd bent. Om te kunnen inloggen moet je in het bezit zijn van een gebruikersnaam en wachtwoord.

Klik rechtsboven in het scherm op het icoon van de winkelwagen. Aan de linkerkant zie je ‘Wijzig winkelwagentje’ staan. Door op het prullenbakje achter de artikelregel te klikken, wordt het product uit de bestellijst verwijderd.

Je kunt hier gemakkelijk een offerte aanvragen. Vul de gevraagde gegevens en klik op ‘Verstuur’. Je offerte aanvraag wordt nu verstuurd en zal z.s.m. in behandeling worden genomen. Je kunt ook contact opnemen met je adviseur of met onze frontoffice via verkoop@voscapelle.nl of telefonisch via 0416-311326.

Vragen over producten kun je telefonisch stellen via 0416-311326. Kies de gewenste optie in het telefoonmenu. Je kunt ook een e-mail sturen naar verkoop@voscapelle.nl. Onze collega’s zullen je vraag direct beantwoorden of je in contact brengen met een collega van de juiste afdeling.

Levering

Nadat de bestelling verstuurd is ontvangt onze frontoffice een melding dat er een bestelling geplaatst is via de webshop. Door één van de medewerkers wordt de bestelling gecontroleerd, eventuele notities worden verwerkt en de bestelling wordt voltooid. De bestelde producten worden verpakt door onze magazijnmedewerkers. Tot slot wordt de bestelling afgeleverd door één van onze chauffeurs of verstuurd per pakketdienst of transporteur. Sommige bestellingen worden direct door één van onze leveranciers verwerkt en afgeleverd, in dat geval zijn wij niet betrokken bij het verwerken, verpakken en verzenden van de bestelling.

Afhankelijk van het formaat van de bestelling en het opgegeven afleveradres wordt je bestelling afgeleverd met eigen transport door één van onze chauffeurs (per vrachtwagen of bestelbus) of verstuurd per pakketdienst of transporteur. Sommige bestellingen worden direct door één van onze leveranciers verwerkt en afgeleverd, in dat geval zijn wij niet betrokken bij het verwerken, verpakken en verzenden van de bestelling.

We streven er naar om alle bestellingen van voorraadartikelen binnen 48 uur uit te leveren. In sommige gevallen kan hier van afgeweken worden omdat bijvoorbeeld een product speciaal besteld moet worden, een product (tijdelijk) niet leverbaar is of het logistiek niet mogelijk is om de bestellingen binnen het gewenste tijdsbestek af te leveren. In dat geval word je door één van onze medewerkers geïnformeerd over de levertijd van je bestelling. Voor bepaalde producten en bestellingen gelden vaste leverdagen, ook hierover word je tijdig geïnformeerd door één van onze medewerkers.

De algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden vind je hier.

Het is mogelijk om je bestelling af te halen tijdens onze openingstijden in ons afhaalpunt op ons bezoekadres aan de Hoofdstraat 35 te Sprang-Capelle. Je kunt je melden bij ons afhaalpunt achter op het terrein, onze medewerkers zorgen dat je de bestelling ontvangt. Je bestelling kan 2 uur na het plaatsen hiervan opgehaald worden.
 

Vos Capelle is van maandag t/m vrijdag geopend van 08.00 uur tot 18.00 uur. Op zaterdag is onze winkel geopend van 08.00 uur tot 16.00 uur (van maart t/m september) of van 08.00 uur tot 12.00 uur (oktober t/m februari).

Mijn account

In je account vind je je klantgegevens. Bij deze gegevens staat een knop ‘Bewerken’. Als je hierop klikt kun je de accountgegevens bewerken.

  • Ik ben een particuliere klant: voor advies, vragen of bestellingen kun je tijdens openingstijden terecht bij één van collega’s van de winkel, beregening en robotmaaiers of en werkplaats. Vos Capelle is van maandag t/m vrijdag geopend van 08.00 uur tot 18.00 uur. Op zaterdag is onze winkel geopend van 08.00 uur tot 16.00 uur (van maart t/m september) of van 08.00 uur tot 12.00 uur (oktober t/m februari). Bellen mag natuurlijk ook via 0416-311326. Buiten de openingstijden kun je een e-mail sturen naar info@voscapelle.nl, je bericht zal de volgende werkdag door de betreffende afdeling in behandeling worden genomen.
  • Ik ben een professionele klant: wanneer je inschrijft als klant krijg je automatisch een adviseur toegewezen die gespecialiseerd is in de sector waarin je bedrijf werkzaam is. Voor advies, vragen of bestellingen kun je terecht bij één van onze adviseurs. Per afdeling zijn er één of meerdere specialisten die je te woord kunnen staan, onze afdelingen voor professionele klanten zijn: tuinbouw, openbaar groen, tuinbouwtechniek, beregening en robotmaaiers en workwear. Natuurlijk kun je ook contact opnemen met onze frontoffice via 0416-311326 of per e-mail via verkoop@voscapelle.nl.

Favorieten toevoegen:
Zoek het gewenste product op via het menu in de webshop of via de zoekfunctie en klik op het product om de productpagina te openen. Klik op de productpagina op het hartje. Als het hartje groen wordt betekent dit dat je product nu in je favorietenlijst staat. Deze is te vinden in jouw account. Vanuit de favorietenlijst kun je nu eenvoudig en snel je favorieten of meest gebruikte producten bestellen.

Favorieten verwijderen:
In je account vind je jouw favorietenlijst. Hier kun je zelf favorieten verwijderen door op het groene hartje te klikken.

In je account vind je een pagina met ‘Bestellingen’. Hier staat jouw bestelhistorie op order weergegeven. Verder vind je onder het menu item ‘Eerder besteld’ een handig overzicht van de bestelde artikelen.

Spuitlicentie

Op de website www.erkenningen.nl kun je inloggen en de gevolgde bijeenkomsten bekijken. Ook kun je hier zien hoeveel bijeenkomsten je nog moet volgen voor het verlengen van de spuitlicentie. Het verlengen kun je ook doen via deze website. Vos Capelle organiseert zelf ook verlengingen voor de spuitlicentie, meestal worden deze in januari georganiseerd. Je ontvangt hier automatisch bericht van als je voor onze nieuwsbrief ingeschreven bent.

Bij middelen waar een spuitlicentie voor verplicht is, staat een link weergegeven naar het WETTELIJK GEBRUIKSVOORSCHRIFT. Hier kun je lezen waar en waarvoor het betreffende middel is toegelaten. Bij twijfel kun je contact opnemen met je adviseur.

Zolang je licentie niet verlopen is, is deze geldig en kun je dus gewasbeschermingsmiddelen kopen. Wil je middelen in kunnen blijven kopen? Zorg er dan voor dat je je licentie tijdig verlengt! Als deze eenmaal verlopen is, is verlengen niet meer mogelijk en moet je opnieuw een opleiding volgen.

De geldigheidsdatum staat vermeld op je bewijs van vakbekwaamheid/spuitlicentie pas.

Let er ook op dat je alleen middelen in mag kopen die voor jouw toepassing toegelaten zijn en dat je niet meer inkoopt dan nodig is. De meest actuele informatie over gewasbeschermingsmiddelen en toelatingen kun je vinden op www.ctgb.nl. Of neem contact op met je adviseur.

Precursoren

Wij mogen alleen producten leveren die onder de precursorenwetgeving vallen indien wij in het bezit zijn van een ingevulde en ondertekende precursorenverklaring. Invullen kan hier: -> https://www.voscapelle.nl/precursorenverklaring of vraag een digitaal exemplaar op bij onze frontoffice.

Producten die onder de precursorenwetgeving vallen, worden alleen zichtbaar in je account als wij in bezit zijn van je ingevulde en ondertekende precursorenverklaring.

Bereikbaarheid

Vos Capelle is van maandag t/m vrijdag geopend van 08.00 uur tot 18.00 uur. Op zaterdag van 08.00 uur tot 16.00 uur (van maart t/m september) of van 08.00 uur tot 12.00 uur (van oktober t/m februari).

Je kunt contact opnemen met jouw eigen adviseur, onze administratie via het contactformulier of telefonisch via 0416-311326.

Retouren

Je hebt een bestelling geplaatst en ontvangen, maar om een bepaalde reden zou de bestelling of een deel hiervan geretourneerd moeten worden. Neem contact op met je adviseur, onze frontoffice of de afdeling waar je het product besteld hebt en geef aan wat je wil retourneren en wat de reden hiervan is. Nadat er door de betreffende medewerker van Vos Capelle akkoord is gegeven voor het retourneren, wordt er een afspraak gemaakt op welke wijze en wanneer dit gaat gebeuren.

Als Vos Capelle geen blaam treft over de levering, rekenen we 15% retournamekosten of € 25,- (bij retouren van producten met een waarde lager dan € 175,-).

Maatwerkproducten en speciaal bestelde producten kunnen niet worden geretourneerd en worden niet vergoed. Dit geldt ook voor gebruikte, beschadigde en incomplete producten.

Voor het retourneren van bestellingen zijn te allen tijde onze
algemene voorwaarden geldig.

Te retourneren producten moeten opnieuw verkoopbaar zijn, d.w.z. dat ze schoon, ongebruikt, onbeschadigd en ongeopend zijn. Het product moet in de originele verpakking aangeboden worden of in dezelfde staat zoals het door ons is aangeleverd. Retourzendingen moeten binnen een redelijke tijd worden aangemeld en geretourneerd. Maatwerkproducten en speciaal bestelde producten kunnen niet worden geretourneerd en worden niet vergoed.
Voor het retourneren van bestellingen zijn te allen tijde onze
algemene voorwaarden geldig.

Neem contact op met je adviseur, onze frontoffice of de afdeling waar je het emballage product besteld hebt en geef aan wat en hoeveel je aan wilt bieden. Vervolgens wordt er afgesproken op welke wijze en wanneer de emballage wordt geretourneerd. In sommige gevallen wordt de levering direct door één van onze leveranciers verwerkt en afgeleverd, in dat geval zijn wij niet betrokken bij het retourneren van emballage. Indien mogelijk heeft emballage ruilen bij een nieuwe levering onze voorkeur. Wij nemen geen emballage retour van producten die niet door ons geleverd zijn.
Voor het retourneren van bestellingen zijn te allen tijde onze
algemene voorwaarden geldig.

Emballage moet onbeschadigd en compleet zijn. Pallets moeten in originele staat aangeboden worden. Kannen, vaten en boxen moeten voorzien zijn van de dop en mogen geen gaten, scheuren of deuken vertonen. Alles dient schoon aangeboden te worden, er mag geen restproduct in of op de emballage aanwezig zijn. Wij nemen geen emballage retour van producten die niet door ons geleverd zijn.
Voor het retourneren van bestellingen zijn te allen tijde onze
algemene voorwaarden geldig.